Все по-сериозни инвестиции в Тракия икономическа зона

Тя става въглеродно неутрална
27 авг 2021 23:15,
13

Ковид ситуацията създаде добри условия за развитие на определен тип индустрии в България. Тези индустрии разширяват своите производства и промяната по отношение на скъсяване на пътя на доставките, помогна да бъдат взети решения от компаниите да се позиционират в Тракия икономическа зона, защото по този начин те са по-близо до инвеститорите, за които работят. Това сподели инж. Пламен Панчев, изпълнителен директор на Тракия икономическа зона в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

По думите му, през това се случва, въпреки забавянето на взимането на решения заради кризата. Сред знаковите нови инвестиции в последно време е сътрудничеството между Макском и KTM, произвежданите от Milara електрически камиони и вече е много по-реална перспективата за откриване на завод за батерии за електрически превозни средства.

Аржентина гледа към Тракия икономическа зона и проявява интерес да изгради петия си логистичен хъб в България, като останалите четири са в Китай, САЩ, Дубай, Нидерландия. По думите на госта това се случва благодарение на доброто сътрудничество на икономическата зона с аржентинския посланик през годините.  

“Направихме обмен на информация между български и аржентински компании. Видя се явния интерес. Българските компании дори бяха по-активната страна и България показа, че има потенциала да използва също един такъв хъб, ако той бъде изграден, за да се разпространяват български стоки и продукти чрез такъв проект в Аржентина и не само“, коментира инж. Панчев.

Компаниите, които проявяват интерес, са производствени. Например в сферата на медицинското оборудване и електромобилността.

“Виждате, че Пловдив започва да се оформя вече като един от центровете на Европа за производство на електрически велосипеди, на малки електрически камиони. Това виждаме като възможност за реализация на такива продукти в Аржентина“, допълни изпълнителния директор на Тракия икономическа зона.

Логистиката също е отрасъл, който се развива доста усилено в Тракия икономическа зона.

“Тук са едни от най-големите превозвачи в България. Не само тук, ние стоим много добре на картата на Европа в областта на автомобилните превози. Виждаме, че тези компании инвестират във въглеродна неутралност. Железопътният транспорт започва също да се използва за превози“, каза още Пламен Панчев.

Тракия икономическа зона има идеи за разширението на проекта в Бургас, Хасково и Габрово, които ще дадат още по-добри възможности в областта на логистиката. Като съвсем скоро ще може да се използва и пристанище и много по-добре развит железопътен транспорт. Така ще се скъси пътя на доставките, което е водещ проблем в момента. Има и  концепция, свързана с въглеродната неутралност на „последната миля“ при доставките. В нея влизат планове да се изградят буферни складове в периферията, а в центъра да се разчита само на електротранспорт.

Повече по темата четете в Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
2
 
! Отговори
наблюдател преди 2 години
Привлича все повече афганистански и сирийски инженери и специалисти тази промишлена зона.
6
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Околовртъстния път на Пловдив е пълен кошмар. Какъв бизнес какъв транспорт какви 5 лева
5
0
 
2
 
! Отговори
Съндрача преди 2 години
Това новия заместник на Иван Панев ли е? Мамито ви мръцно цървено/без баща/ родени.
4
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Производството на батерии е адски замърсяващо. Познайте защо е в БГ? Защото няма контрол и с една подхвърлена пачка на наякой ще им разрешат всичко и ще си правят всичко.
3
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Колко много глупости с толково малко думи!
2
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Сериозни, по-сериозни, най-сериозни... Гаси майтапа!
1
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пак ли ши има светло бъдеще ? Ужас .